16.3.09

Γιατί ρίχνει λάδι στη φωτιά (εν μέσω Σαρακοστής) ο Καλαβρύτων;

Λυπάμαι, που αναγκάζομαι άλλη μια φορά να απαντήσω στον κ. Αμβρόσιο, δίνοντας αφορμή για σχόλια του τύπου «ξανάρχισε το σήριαλ του Μητροπολίτη Αμβρόσιου με το Σημάτη».

Αλλά δυστυχώς, ειδικά την περίοδο της Μ. Σαρακοστής προς το Πάσχα, έχει την τάση ο κ. Αμβρόσιος να επιτίθεται εναντίον μου, αν σκεφθεί κανείς ότι αυτή την περίοδο (Μ. Τετάρτη βράδυ του 2006) με αφόρισε και προσπάθησε να με βλάψει και επαγγελματικά καταγγέλλοντάς με στο Υπουργείο Παιδείας. Κι αυτό, γιατί δεν αντέχει το γεγονός ότι κάποιος τόλμησε να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του και τις αντιρρήσεις του σε καταφανώς εσφαλμένες θεολογικές θέσεις του Μητροπολίτη, τις οποίες ο ίδιος δεν διορθώνει, αν και κατακρίθηκαν από Αρχιερείς, καθηγητές πανεπιστημίου, θεολόγους και Μ.Μ.Ε.

Προχθές, βρήκε άλλη μια αφορμή να στραφεί εμπαθώς εναντίον μου και να με διασύρει με δημοσίευση στο προσωπικό του blog (mkka.blogspot.com της 13/3/09), με τίτλο: «ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΣΗΜΑΤΗ». Εκεί με εγκαλεί, όχι διότι έγραψα κάτι εναντίον του, αλλ’ επειδή σε Επιστολή που κυκλοφόρησε η Φιλορθόδοξη Ένωση «Κοσμάς Φλαμιάτος» (της οποίας είμαι γραμματέας), χρησιμοποιήσαμε μια Είδηση που αναφέρεται στο πρόσωπό του. Η Επιστολή, βέβαια, αυτή δεν απευθύνεται στον ίδιο, αλλά προς την Σύνοδο της Εκκλησίας, και με αυτή καταγγέλλεται η σκανδαλώδης ενέργεια μελών της Ι. Συνόδου να αθωώσουν τον Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα που κατηγορήθηκε για οικονομικά και ηθικά σκάνδαλα.

Και πού στηρίζει την επίθεση εναντίον μου ο κ. Αμβρόσιος; Στο ότι -γράφει- πριν χρησιμοποιήσουμε αυτή την Είδηση -που θεωρεί ότι τον θίγει- δεν ερωτήσαμε τον ίδιο, αν η Είδηση είναι …ακριβής! Αλλά, ποιος νόμος μας υποχρεώνει να εξετάζουμε την ακρίβεια μιας επώνυμα δημοσιευμένης Ειδήσεως; Αυτό είναι αποκλειστικά δικό του χρέος και όχι δική μας δουλειά: αν κάτι δεν αποδίδεται ορθά να το διορθώνει ή να το διαψεύδει.

Δεν αποκαλύπτει, όμως, μια σημαντική λεπτομέρεια, που φαίνεται η αντικειμενικότητα των προθέσεων και των αναφορών της Ένωσής μας και η υποκειμενικότητα του ιδίου. Δεν αναφέρει δηλαδή, πως υπάρχουν στην Επιστολή μας (για την ανάπτυξη και κατοχύρωση των θέσεών της) δυο Ειδήσεις, στις οποίες αναφέρεται το πρόσωπό του, χωρίς κανένα δικό μας χαρακτηρισμό. Και για την πρώτη Είδηση που γίνεται αναφορά στο όνομά του, δεν ζητά, ούτε εξετάζει, αν την εξακριβώσαμε, διότι -φαίνεται- την θεωρεί ευνοϊκή και επαινετική γι’ αυτόν. Για την άλλη, όμως, που πάλι ουδέτερα (και χωρίς χαρακτηρισμό των προσώπων που εκεί αναφέρονται) παραθέτουμε, μας εγκαλεί, θεωρώντας ότι είχαμε χρέος να την εξακριβώσουμε, κι αυτό γιατί αυτή την δεύτερη, ο ίδιος φαίνεται πως την θεωρεί επιβαρυντική ή ανακριβή.

Διαβεβαιώνω εδώ, τους αναγνώστες του παρόντος, ότι σ’ εκείνους που συνέταξαν, διαμόρφωσαν, διόρθωσαν και καθαρόγραψαν την Επιστολή, δεν πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό η σκέψη, ότι κάποια από τις δύο Ειδήσεις δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Και η μία και η άλλη ήσαν δημοσιευμένες, δεν είχε υπάρξει καμιά διάψευση από τον ίδιο, άρα και οι δύο ήσαν αληθινές. Οι δύο Ειδήσεις, που εντός εισαγωγικών μεταφέραμε ήσαν οι εξής:

Η πρώτη από την εφημ. Καθημερινή (της 04-01-2006) και έλεγε: «Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων (που τότε αντέδρασε) ζητεί η Σύνοδος… με έκτακτο διάγγελμά της να καταδικάσει την ομοφυλοφιλία και να διακηρύξει ότι ο βίος των Μητροπολιτών και εν γένει των κληρικών οφείλει να είναι διάφανος» (Αυτή την ευνοϊκή αναφορά, δεν απαίτησε να την εξακριβώσουμε).

Η δεύτερη Είδηση (αυτή που τον ενόχλησε) ήταν η εξής: «Σύμφωνα με το πρακτορείο RNN: “Από τους 12 Μητροπολίτες οι πέντε στήριξαν τον κ. Παντελεήμονα. Ο Τρίκης κ. Αλέξιος ήταν ο θερμότερος υποστηρικτής του, και ακολούθησαν οι Μητροπολίτες Ιωαννίνων κ. Θεόκλητος, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος και ο προεδρεύων Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Προκόπιος”».

Μετά από αυτήν, την χωρίς χαρακτηρισμούς παράθεση των Ειδήσεων που είχαν σχέση με την ιστορία της μεθόδευσης για την αθώωση του Αττικής Παντελεήμονα, ποια έπρεπε να είναι -κατά την κοινή λογική- η σωστή αντίδραση του Μητροπολίτη; Εφ’ όσον διαπίστωσε, ότι η δεύτερη από τις ειδήσεις που αναφερόταν στο πρόσωπό του δεν ανταποκρινόταν στην αλήθεια, έπρεπε

1) να διαμαρτυρηθεί προς το εκκλησιαστικό πρακτορείο RNN και τον συντάκτη της Ειδήσεως Ανδρέα Λουδάρο, που είχει συντάξει και δημοσιεύσει επώνυμα την Είδηση από τις 5/12/2007, (ίσως και στα 5 με έξι ιστολόγια που την αναδημοσίευσαν κατά καιρούς) και -στη συνέχεια- να διαψεύσει την Είδηση, που ασφαλώς τώρα την πήρε …είδηση, εφ’ όσον ήταν ανακριβής.

2) Στην συνέχεια, (έπρεπε) να πληροφορήσει (και όχι να εγκαλέσει) την Φιλορθόδοξη Ένωση «Κοσμάς Φλαμιάτος», για την διάψευση στην οποία προέβη.

Έκανε κάτι απ’ αυτά ο Μητροπολίτης; Όχι. Αντίθετα, μόλις είδε και το όνομά μου στους συνυπογράφοντας την Επιστολή, θεώρησε πως βρήκε πάλι ευκαιρία, για να επιτεθεί, μόνο εναντίον μου, με ταπεινωτικούς, αλλά και υβριστικούς προς το πρόσωπό μου χαρακτηρισμούς. Με χαρακτηρίζει «ανευθυνο-υπεύθυνο Καθηγητή» και μου αποδίδει «απρέπεια». Οι συνήθεις δε ανώνυμοι επισκέπτες-φίλοι του blog του, πήραν το σήμα να ασχοληθούν πάλι μαζί μου περιφρονητικά και υβριστικά. Γράφει ένας φίλος του: «ΘΕΕ ΜΟΥ, ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ ΑΠ’ ΤΟΝ κ. ΣΗΜΑΤΗ;».

Ένα μόνο έχω να πώ: ας τον βοηθήσουν να καταλάβει, όσοι από τους φίλους του τον αγαπούν και δεν θέλουν να εκτίθεται άλλο και αυτός και η Εκκλησία, σε ποιον πραγματικά θα χρεώσει η κοινωνία αυτή την «απρέπεια».

Αίγιο, 15/3/09 Σημάτης Παναγιώτης





Υ.Γ.: Με άλλο σχολιό του ο Σεβασμιώτατος, προαναγγέλλει ότι: μέσα στην «εβδομάδα θα δημοσιοποιήσω ένα έγγραφο, το οποίο θα προκαλέσει μεγάλη εντύπωση. Το κρίμα για τον σκανδαλισμό των πιστών μας θα βαρύνει τον κ. Σημάτη».

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητό aigio
Ας μας αφήσει ο μητροπολίτης να περάσουμε τη Σαρακοστή ήσυχα.Όλοι κάνουμε λάθη , γινόμαστε σοφότεροι απ΄αυτά ,φροντίζουμε να μη τα επαναλαμβάνουμε και όχι να τα συνεχίζουμε.Ας το καταλάβει,θα είναι καλό για όλους,για την επαρχία μας και ειδικά για τον ίδιο.

Ανώνυμος είπε...

κ ηματη κριμα σοβαροτης μηδεν ,οσο για τον 11:52 ανωνυμο αλλου ειναι τα προβληματα του κ οχι στον μητροπολιτη, τι ωραια να υπαρχει καποιος που να νομιζουν οτι ειναι σακος του μποξ κ ξεσπουν ! φιλε εσυ δεν εχεις ιδεα απο σαρακοστη , το μονο που σε νοιαζει ειναι να εισαι κλωνος του ανωτερο συστηματος .γιαννης κερναει , γιαννης πινει ομως ο γιαννης μεθαει κ δεν ξερει τι λεει ! απιθανο να δωσετε πρασινο φως στο σχολιο , αλλα κ παλι οκ ολα καλα. καλη σαρακοστη .μη με μπερδεψετε παλι με ρασοφορο , αδικειτε τις μαντικες σας ικανοτητες.

Ανώνυμος είπε...

Ο Καλαβρύτων είναι φτωχός, πολύ φτωχός, και στα λόγια και στα αισθήματα.
Κρίμα, πολύ κρίμα.
Κάθε μέρα αποδεικνύεται όλο και φτωχότερος.

Σ.Σ. είπε...

Ζητήσαμε από το Σεβασμιώτατο με σχόλιό μας στο blog του ,ευγενώς, να σταθεί υπεράνω των περιστάσεων καινα μη σκανδαλίσει το ποίμνιό του με τις αποκαλύψεις που προαναγγέλλει,διότι δε θα είναι προς το συμφέρον κανενός.
Θεώρησε καλό να μη το αναρτήσει ενώ όλες τις αερολογίες και αοριστολογίες που υποβαθμίζουν το blog και υποτιμούν την νοημοσύνη του ιδιοκτήτη και των επισκεπτών τις εμφανίζει .
Κρίμα!