7.1.10

Η ταινία ΝΗSOS και η ιερατική ομοφυλοφιλία


Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Kύριε Ροΐδη,

Αφορμή για το παρόν μου έδωσε η ελληνική ταινία NHSOS που παίζεται τώρα και σπάει ταμεία. Είναι μια ταινία όχι ιδιαίτερων αξιώσεων που βλέπεται όμως ευχάριστα. Κεντρικό θέμα της η υποκρισία της αγνής ελληνικής υπαίθρου. Ο δήμαρχος, ο αστυνομικός, ο παπάς και ο δάσκαλος ενοχοποιούνται από τον σεναριογράφο με άνισο τρόπο, αφού οι δυο πρώτοι είναι παλιάνθρωποι με κακουργήματα ολκής, ενώ ο δάσκαλος είναι ένας γραφικός ιδεολόγος υποψήφιος βομβιστής, και ο παπάς ένας ομοφυλόφιλος που υποκρίνεται.

Τρέιλερ της ταινίας εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=WZj_rrnqDLs

Σταματώ στην περίπτωση του ιερέα. Φαντάζομαι πόσο ενοχλητικό θα είναι για την Εκκλησία να διασύρεται το ιερατείο σε εκατοντάδες χιλιάδες (νέους κυρίως) θεατές και να μην μπορεί να αντιδράσει. Που είναι οι καλοί καιροί που ο υπουργός Πολιτισμού Κ.Τσάτσος απαγόρευε τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη στο Ηρώδειο, μόνο και μόνο γατί εμφανιζόταν κάποιος ιεροφάντης με τη στολή ορθόδοξου ιερέα;

Θέλω να επισημάνω δυο πράγματα

1. Η ιερατική ομοφυλοφιλία έχει πάρει -πάντα πρέπει να είχε- τεράστιες διαστάσεις για προφανείς λόγους αφού το ράσο είναι ένα καλό κοινωνικό, οικονομικό και εργασιακό καταφύγιο, τόσο που ακόμη και στη βαθιά υποκριτική νεοελληνική κοινωνία, να μην μπορεί να κρυφτεί. Τα αδιάψευστα δημοσιεύματα του Τύπου και τα καταγγελλόμενα εκ των ένδον είναι αναρίθμητα, η συνένοχη συγκάλυψη που ενεργείται από την εκκλησιαστική ηγεσία είναι πασίδηλη, τα πολλά λόγια περιττεύουν. Κατάντησε η Ι.Σύνοδος να ζητά από την «Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων» προστασία της ιερατικής ομοφυλοφιλίας και να εισπράττει (12.4.2005) ένα ηχηρό ΟΧΙ, με την επισήμανση πως οι ρασοφόροι ηθικολόγοι κριθήσονται, αφού μάλιστα οι Ι.Κανόνες που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους, έχουν συνταγματική κατοχύρωση. Και είναι ολοφάνερο πως δεν την πήρε ο πόνος τη Σύνοδο για τα ατομικά δικαιώματα των δούλων παπάδων της, τέτοιες ευαισθησίες δεν είχε ποτέ, την αρχιερατική αμαρτία νοιαζόταν να κουκουλώσει. http://www.ecclesia.gr/greek/press/ekklisia/2005_ioulios.pdf (σελ.557).

Ο κινηματογράφος έρχεται να θίξει με τον τρόπο του ένα υπαρκτό ζήτημα. Ασφαλώς το πρόβλημα δεν είναι η ομοφυλοφιλία ούτε η ομοφυλοφιλία των ιερέων. Το πρόβλημα είναι πως μια Εκκλησία που δαιμονοποιεί τον ομοφυλόφιλο, συμβάλλει τα μέγιστα στην κοινωνική του απαξίωση, προκαλεί τραυματικές ενοχές σε νέα παιδιά, αλλοιώνει τους ανθρώπινους χαρακτήρες και εμποδίζει θεσμικές λύσεις αποβαρβαρισμού όπως το σύμφωνο συμβίωσης, στελεχώνεται ειδικά στα ανώτερα κλιμάκιά της σχεδόν αποκλειστικά από ομοφυλόφιλους, που στην καλύτερη περίπτωση κάνουν την πάπια ή στην χειρότερη βρίζουν την ομοφυλοφιλία των άλλων με αισχρότατες εκφράσεις του πεζοδρομίου. Να θυμίσω τι έχουν ξεστομίσει (χωρίς να υπαινίσσομαι πως είναι ομοφυλόφιλοι) οι τρισμάκαρ Χριστόδουλος, πανιερότατοι Καλλίνικος-Σεραφείμ Πειραιώς, και πανοσιολογιώτατος Επιφάνειος («Η ομοφυλοφιλία είναι σαν να βάζεις βενζίνη στο αυτοκίνητό σου από την εξάτμιση»- ΤΑ ΝΕΑ-16.4.2004); Ειλικρινά ντρέπομαι για λογαριασμό τους, παραπέμπω απλώς σε σχετικές διευθύνσεις για όποιον διαθέτει γερό στομάχι:- http://archive.enet.gr/online/online_print?id=72377672http://archive.enet.gr/online/online_print?id=42792716
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=08.11.2004,id=77136988http://roides.wordpress.com/2008/11/15/15nov08/
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=15.02.2005,id=33656792

Πόσο μάλλον που ο πρώτος και ο δεύτερος έχουν γίνει αποδέκτες σχετικών κατηγοριών με ποινική διάσταση, η δικαστική διευκρίνιση των οποίων δεν έγινε ποτέ, ο τέταρτος μπλέχτηκε (απαλλάχτηκε τελικά) σε μια περίεργη υπόθεση ροζ κασετών όπου συμπεριφέρθηκε «ανώριμα» και ο τρίτος που κάνει πως δεν ξέρει τι τρέχει στην Εκκλησία και μιλά για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου, έχει μηνύσει ομοφυλόφιλο ακτιβιστή και δηλώνει στα σοβαρά και χωρίς συναίσθηση, πως φαντάζεται τις γυναίκες χωρίς επιδερμίδα για να αποσείσει τον ερωτικό πειρασμό!

Για όλους αυτούς και όλη την Ιεραρχία, θα μπορούσα απλά να πω συνοπτικά κι να τελειώσω, πως δεν ενοχλήθηκαν όταν ιερέας καταδικασμένος σε 20 χρόνια φυλακή για παιδεραστία ή ο αρχιμανδρίτης Γιοσάκης δεν καθαιρούνται και ο Αττικής Παντελεήμων αθωώνεται από τη Σύνοδο και καθαιρείται απ΄τον Αρ.Πάγο.- http://roides.wordpress.com/2009/04/27/27apr09/ 

Ξαναγυρνάω στην ταινία για να πω πως εδώ δεν έχουμε έναν ιερέα που να προκαλεί με κραυγαλέα κηρύγματα ηθικής, έχουμε έναν δειλό συμπαθητικό νεαρό που τα φτιάχνει με το γιό του αστυνόμου, προβληματίζεται πιο πετραχήλι θα φορέσει, το κόκκινο ή το πράσινο και που μόνο όταν στριμώχνεται από αθυρόστομους ενορίτες αναγκάζεται να υποκριθεί πως δεν τρέχει τίποτα. Στο τέλος του έργου ο παπάς μαζεύει τις βαλίτσες του για κάποια άλλη ενορία. Αυτή είναι η κλασσική συνταγή που εφαρμόζεται όταν το πράγμα δεν κουκουλώνεται.

2. Η κρατική Εκκλησία οφείλει να βρει το θάρρος να ομολογήσει δυο αυτονόητες αλήθειες. Δεν το χρωστά μόνο στους πιστούς της, το χρωστά και σε ολόκληρη την κοινωνία που από αντανάκλαση υφίσταται την βαρβαρότητα που εκπέμπεται από τα ιερά κιτάπια:

Πρώτον πως η ομοφυλοφιλία δεν είναι παραβατική συμπεριφορά, ούτε ακόμη και με βάση την ευαγγελική διδασκαλία αφού ο ίδιος ο Χριστός δεν την καταδίκασε ποτέ. Την ομοφυλοφιλία καταδίκασαν μόνο η φοβερή Παλαιά Διαθήκη, ο μισογύνης απολογητής της Δουλείας και της Εξουσίας Παύλος και οι (κρυφο)ομοφυλόφιλοι, μισογύνηδες ή ανέραστοι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας. Αν δεσμεύεται από το ολοκληρωτικό και επικίνδυνο αλάθητο των Οικουμενικών Συνόδων ας βρει τρόπο να ξεμπλέξει. Ξέρω πως ζητάω πάρα πολλά.


Δεύτερον: Κι αυτό θέλει πράγματι πολύ θάρρος. Το βρήκε όμως η Αγγλικανική Εκκλησία η οποία σημειωτέον δεν έχει τόσο τεράστιο πρόβλημα αφού οι επίσκοποί της είναι έγγαμοι, όσο βέβαια αυτό σημαίνει κάτι, αφού και ο ανοιχτά ομοφυλόφιλος επίσκοπος του Νιού Χαμσάϊρ ήταν έγγαμος οικογενειάρχης. Να αναγνωρίσει πως κατά ένα μέρος-δεν της ζητώ να παραδεχτεί το ποσοστό ούτε φυσικά να κατονομάσει πρόσωπα-στελεχώνεται, εν γνώσει της, από ομοφυλόφιλους.
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς».

Θυμίζω πως ιερέας, γνωστός στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, φερόμενος (κι αυτός) ως τέκνον του Τρισμάκαρος Χριστοδουλου,
http://adelfopoiemenoi.blogspot.com/2007/06/espresso.html
φέρεται πως διατηρούσε με το ψευδώνυμο Αβέρκιος, μαχητική ιστοσελίδα υπέρ των ομοφυλόφιλων κληρικών,
http://adelfopoiemenoi.blogspot.com/ ,
η οποία πήρε μεγάλη δημοσιότητα
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=05.05.2007,id=31413308

Η ιστοσελίδα σίγησε την περίοδο του θανάτου του Χριστόδουλου. Ο συμπαθέστατος ιερέας είτε κουράστηκε να πικάρει τους πανικόβλητους προϊσταμένους του, είτε δεν θέλησε να ενοχλεί τον χαμηλόφωνο κ.Ιερώνυμο που δεν προκαλεί με βρισιές τους ομοφυλόφιλους και αποφεύγει τις ηθικολογίες, είτε είδε κι απόειδε πως τίποτα δεν γίνεται, είτε πήρε αυτό που ήθελε και έκλεισε το μπλογκ στο οποίο οι σχολιαστές του είχαν εκτραχηλιστεί προσβάλλοντας και αυτόν ακόμη τον Παναγιότατο πατριάρχη, που όμως δεν κράτησε κακία στον υπεύθυνο. Φαίνεται μάλιστα πως ο πατριάρχης και η Σύνοδος πήραν το μήνυμα αφού ο ιερέας φέρεται πως αποκαταστάθηκε σε μητρόπολη της Β.Ελλάδας κι ούτε γάτα ούτε ζημιά – http://ecclesianet.blogspot.com/2008/01/blog-post_1593.html

Το πατριαρχείο, οφείλει να πάρει σχετική πρωτοβουλία. Η ειλικρίνεια, η ομολογία της πραγματικότητας, η αυτοκριτική θα δράσουν απελευθερωτικά και για την Εκκλησία και για την κοινωνία. Οι ομοφυλόφιλοι αντί να δολοφονούνται από τους αγορασμένους εραστές τους στα πάρκα θα μπορούν να συμβιώνουν όπως όλος ο κόσμος και κάποιοι αρχιμανδρίτες θα πάψουν να ενοχλούν το Πολεμικό Ναυτικό, αφού θα μπορούν να έχουν μόνιμο, νόμιμο σύντροφο. Ασφαλώς όλα αυτά δεν θα γίνουν έτσι ακριβώς, ούτε ως δια μαγείας, ούτε τόσο γρήγορα, αλλά θα δρομολογηθούν. Θα έχουμε μια καταλυτική επιτάχυνση της αργής διαδικασίας ωρίμανσης της κοινωνίας, που θα πάψει σε ένα βαθμό να κουτσομπολεύει, να κοιτάζει από κλειδαρότρυπες και να υποκρίνεται τόσο προκλητικά. Η ενέργεια αυτή θα προκαλέσει ένα ευεργετικό σοκ ενάντια στις δυνάμεις της κοινωνικής αδράνειας.
Η Εκκλησία δεν μπορεί άλλο να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της. Το πρόβλημα είναι διεθνές και αφορά πολύ περισσότερο και την Καθολική Εκκλησία, που έχει διασυρθεί παγκόσμια, χωρίς οι πιστοί της να ευαισθητοποιούνται. Επισημαίνω ένα περιστατικό. Το ενδιαφέρον σε αυτό είναι πως αποδίδεται εύκολα-δίκαια ή άδικα- η ιδιότητα της ομοφυλοφιλίας σε ορθόδοξους ιερείς ακόμη και στη Δύση, και αυτό δείχνει πως ακόμη κι εκεί έχει δημιουργηθεί από διάφορα κρούσματα κάποιο υπόστρωμα.
Έκανε το γύρο του κόσμου πρόσφατα (11.11.2009) η είδηση πως 29χρονος Κρητικός ιερέας παρεπιδημώντας στις ΗΠΑ για μετεκπαίδευση, ξυλοκοπήθηκε άγρια (φωτ.) από 28χρονο Αμερικανό έφεδρο πεζοναύτη ο οποίος σε τυχαία συνάντησή τους σε πάρκινγκ, αφού έπεσε σε διάφορες αντιφάσεις, ισχυρίστηκε πως τον πέρασε για ισλαμιστή. – http://www.protothema.gr/content.php?id=50859&category_id=33

Ο δράστης που είναι και πρωταγωνιστής πορνογραφικών φωτογραφιών του Διαδικτύου, κατηγορεί τον ιερωμένο πως τον παρενόχλησε σεξουαλικά. Οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ΗΠΑ είδαν εύλογα στην υπόθεση μια περίπτωση ισλαμοφοβίας ενός Ράμπο και πήραν το μέρος του κληρικού. Μεγαλόψυχος ο ιερωμένος συγχώρησε τον δράστη.
http://peacefulturmoil.blogspot.com/2009/11/wages-of-hysterical-xenophobia-greek.html
«Ο ιερέας είναι σαν άγιος που στρέφει και το άλλο μάγουλο», δήλωσε ο εκκλησιαστικός κ.Νικόλαος Μάνιας.
http://www2.tbo.com/content/2009/nov/12/na-priest-beaten-not-bowed/news-metro/

Ο ιερέας όταν συνήλθε από ο πρώτο σοκ, εύλογα απαίτησε να αποσυρθεί η συκοφαντία της παρενόχλησης για να αποσύρει τη μήνυση. Ο δράστης όμως επιμένει στους ισχυρισμούς του τους οποίους λέει πως θα αποδείξει. Η υπόθεση παραμένει ανοικτή.
http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1212
Στο μεταξύ ο ιερωμένος εκλήθη από τον αρχιεπίσκοπο Κρήτης να επιστρέψει λόγω αναγκών της Αρχιεπισκοπής. Θα συνεχίσει το μεταπτυχιακό του από εκεί και δηλώνει πως θα εμφανισθεί στη δίκη.
http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1212

Θεωρώ αυτονόητο πως ο ιερέας θα επιδιώξει, αν δεν υπάρξει συγνώμη, να γίνει η δίκη και δεν θα ακολουθήσει την τακτική του Αγ.Νεκταρίου, ή του Τρισμάκαρος αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, ή του πανιερότατου Νεκταρίου μητροπολίτου Γάνου και Χώρας- τ.Καλύμνου και πάρα πολλών ακόμη ιερωμένων που καταπίνουν ή κατάπιναν τις καταγγελίες σε μια υπερβολική εκδήλωση χριστιανικής συγχώρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: