10.4.11

Αμβρόσιος Λενής και Θεόκλητος Κουμαριανός: Πασχαλινό show προσφορά της Εκκλησίας ΑΕ

Διαβάσαμε στον ηλεκτρονικό Φιλόδημο σχετικά με την πρόσκληση του μητροπολίτη Αμβροσιου προς τον μητροπολίτη της ανύπαρκτης μητρόπολης Βρεσθένης, Θεόκλητου ώστε να παραβρεθεί τις άγιες ημέρες του Πάσχα στην πόλη μας.

Άλλη μια σκανδαλιστική ενέργεια του Αμβροσιου θα λέγαμε εμείς μιας και ο Αμβρόσιος ως μέλος της Χρυσοπηγης πολέμησε λυσσαλέα μαζί με άλλους, τον Θεόκλητο λόγω της ανέλιξης του στο πλευρό του Χριστόδουλου.

Εκτός όλων των άλλων είναι νωπές οι μνήμες από την εμπλοκή του Θεόκλητου στο παραδικαστικο, στις κατηγορίες για κιναιδισμό, εμπλοκή σε υποθέσεις ναρκωτικών αλλά και στον ξεσηκωμό τοπικών κοινωνιών όταν ο Χριστόδουλος αποπειράθηκε να τον αποκαταστήσει τοποθετώντας τον στην μητρόπολη Μεσσηνίας.

Ποιο το όφελος για την τοπική κοινωνία η παρουσία τέτοιων προσώπων όταν μόνο αρνητικά έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα εκτός από το αυταπόδεικτο γεγονός ότι ο Αμβρόσιος για ακόμη μια φορά επιχειρεί να παίξει τα δικά του εκκλησιαστικά παιχνίδια αδιαφορώντας προκλητικά για τον κοινωνικό αντίκτυπο των ενεργειών του.

Ακολουθεί απόσπασμα κειμένου από τον Ροΐδη με σχετικές παραπομπές στα έργα και τις ημέρες του Θεόκλητου Κουμαριανου.



O άγιος Θεόκλητος, που το όνομά του διεσύρθη συκοφαντικώς και στο εξωτερικό:
(Metropolitan Theoklitos of Thessaly, a leading churchman, had been arrested on suspicion of drug dealing in a police raid on a notorious nightclub…) είχε ενωρίς προκαλέσει κάποια μικροπροβληματάκια στο Βώλο: «Οι χειροτονίες νέων κληρικών αποτελούσαν πολλές φορές αιτία συγκρούσεων στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός κληρικού που ο κ. Χριστόδουλος χειροτόνησε με πρόταση του κ. Θεοκλήτου και στη συνέχεια αυτοχρίστηκε… ‘Επίσκοπος Νηλείας’ δημιουργώντας τεράστια προβλήματα …..H υπόθεση με τον Βορειοηπειρώτη που εμπλέκεται σε υπόθεση ναρκωτικών …Ο Πέτρος, όπως ήταν το όνομα του Βορειοηπειρώτη, ήταν πνευματικό παιδί του κ. Θεόκλητου….»

Η αλήθεια είναι πως η καλή καρδιά του Χριστόδουλου Βώλου, τον έκανε να στηρίζει νέους που παρασύρθηκαν σε ποινικές υποθέσεις ναρκωτικών ή φόνων:
«… ήρθαν στη δημοσιότητα 2 συστατικές επιστολές του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου. Η πρώτη αφορούσε έναν νεαρό Βορειοπειρώτη .. Ο αρχιεπίσκοπος ενημέρωνε τους δικαστές ότι ο νεαρός δεν υπήρχε περίπτωση να έκανε εμπόριο ναρκωτικών και για το λόγο αυτό δεν έπρεπε να καταδικαστεί. Η δεύτερη από το 1987 αφορούσε τον Απ. Βαβύλη. .. χρησίμευσε στον 27χρονο τότε φοιτητή όχι μόνο για το πανεπιστήμιο αλλά και στις δίκες όπου παρουσιάστηκε κατηγορούμενος για υπόθεση ναρκωτικών…»
«Μάλιστα, στη δημοσιότητα βγήκαν και οι επιστολές του Αρχιεπισκόπου με τον καταδικασθέντα για σατανισμό Ασημάκη Κατσούλα, στην προσπάθεια του να τον οδηγήσει στο δρόμο της μετάνοιας»
Ο Θεόκλητος της Θεσσαλιώτιδος, παραιτήθηκε, αθωώθηκε και αυτός από τη Σύνοδο και αποκαταστάθηκε με τον τίτλο της ανύπαρκτης επισκοπής Βρεσθένης. Αν και αθώος ο Θεόκλητος, όταν ο ιερός Χριστόδουλος προσπάθησε να τον ξαναβολέψει στην Καλαμάτα, απειλήθηκαν λαϊκές αντιδράσεις ενώ αντιτάχθηκαν ανεξήγητα επιφανείς Μεσσήνιοι, εν οίς και ο Μακεδονομάχος Σαμαράς, προσβάλλοντας έτσι τον ιερό Χριστόδουλο, διακαής πόθος του οποίου υπήρξε μέχρι τέλους, η αποκατάστασις του πνευματικού του τέκνου.

Ο ιερός Θεόκλητος αποκρούει τους κεραυνούς και διέψευσε συκοφαντίες πως καρπώθηκε χρήματα πυροπαθών: «Ο Βρεσθένης Θεόκλητος και ο Ζορμπάς:.. σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδος «Παρασκευή και 13»…Ευρισκόμενος στο Μαϊάμι με τον μακαριστό ο ομογενής κ. Π.Κατσούφης ζήτησε από τον μακαριστό να του δώσει αριθμό λογαριασμού ώστε να καταθέσει το ποσό των 100.000 δολαρίων υπέρ των πυροπλήκτων. Ο Αρχιεπίσκοπος μη έχοντας προσωπικό ή άλλο λογαριασμό πρόχειρο, ζήτησε από εμένα να γίνει η κατάθεση σε δικό μου λογαριασμό …… Μετά την επιστροφή μας στην Αθήνα … στις 2 Νοεμβρίου 2007 εγώ ο ίδιος ..σε συνεννόηση με τον Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου κατέθεσα στον ειδικό για τους πυρόπληκτους της Ηλείας λογαριασμό της Συνόδου με απόδειξη που απεστάλη στον δωρητή και φυλάσσεται στο αρχείο της Συνόδου ….».
Έκτοτε ο Θεόκλητος σχολάζει στο Βόλο (υποθέτω στο Πήλιο, στο σπίτι το οποίο κληρονόμησε με διαθήκη από πλούσια γριά, ξεπερνώντας τις κατηγορίες των συγγενών της στην εκπομπή του κ.Τριανταφυλλόπουλου πως τάχα αυτό προοριζόταν για την Εκκλησία) και προσεύχεται αναμνησκόμενος τα ξενοδοχεία Φορ Σίζονς όπου ασκήτευε με τον μακαριστό και τον τ.αρχιμανδρίτη και τ.ναύτη του ενδόξου μας Π.Ν. τέως Σ. Κουλουσούσα (άλλαξε και επώνυμο).
«Στο Παρίσι κατέφυγε για ολιγοήμερες διακοπές ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών στο υπερπολυτελές ξενοδοχείο «George V», μαζί με τη συντροφιά του (Θεόκλητος, Επιφάνιος, Κουλουσούσας)……η πρεσβεία μας πληροφορήθηκε την παρουσία του …από γαλλικές υπηρεσίες, που δεν είναι σωστό να τις προσδιορίσω...».
Θέλω εδώ να εξηγήσω πως τα έξοδα αυτών των ξενοδοχείων δεν ήσαν τόσο πολλά. Ο μακάριος Χριστόδουλος έκανε οικονομίες (Η Αρχιεπισκοπή-από σεμνότητα-διέψευσε το δημοσίευμα του ΒΗΜΑΤΟΣ): Στο Μιλάνο π.χ. «…ο Αρχιεπίσκοπος, …. μοιράστηκε τη δική του σουίτα με τον συνοδό του. Προφανώς δε, μοιράστηκε μαζί του και το κρεβάτι του, … θα ήταν μάλλον αντιχριστιανικό αν κρατούσε για τον εαυτό του ένα υπέρδιπλο κρεβάτι και έστελνε τον συνοδό του στον καναπέ. Είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να υπάρχει τίποτε επιλήψιμο στην περίπτωση δύο καλογέρων που μοιράζονται το ίδιο κρεβάτι. Αν επρόκειτο για δύο λαϊκούς ίσως ετίθετο ένα ζήτημα, όχι όμως για δύο ανθρώπους που έχουν πάρει όρκο αγαμίας ενώπιον του Θεού. … ας μη μας διαφεύγει ότι, στην κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου που λατρεύουν οι σχεδιαστές μόδας και τα μοντέλα, η περίπτωση δύο ανδρών που μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο δεν προξενεί εντυπώσεις». Στην Ελβετία πάλι βρίσκουμε στην παρέα του δυο πρόσωπα της λιτανείας του Βώλου: «Στη συντροφιά του περιλαμβάνονταν ο υπέργηρος Καλλίνικος (που έχει αποκτήσει και νέο προσωνύμιο στους κύκλους της ιεραρχίας), ο Δημητριάδος Ιγνάτιος και ο Δ. Φουρλεμάδης της «Αλληλεγγύης».

Όλες οι προσπάθειες του ενάρετου κ. Ιερώνυμου να αποκαταστήσει τον ενάρετο Θεόκλητο (όπως κατάφερε και με άλλο ενάρετο επίσκοπο που είχε πέσει επί Σεραφείμ θύμα συκοφαντικών ροζ δημοσιευμάτων του «Ορθ. Τύπου»), πίπτουν στο κενό: «Στη άλλη ιερή μάχη, … υποψήφιος φερόταν ο μητροπολίτης Θεόκλητος, ο οποίος ενδεχομένως είχε πιστέψει την υπόσχεση του κ. Ιερώνυμου ότι θα τον τακτοποιήσει, αλλά η ίδια υπόσχεση έχει δοθεί σε αρκετούς κληρικούς. …απέσυρε την υποψηφιότητά του και ένας επιπλέον λόγος ήταν τα «χτυπήματα κάτω από τη μέση».

Δεν υπάρχουν σχόλια: